Föreningen

Sveriges Tapetserarmästare är en intresseförening som vill samla all kompetens både för oss i yrket och för kunder som behöver vår kompetens. Vi är en branschförening som innefattar tre olika  yrkesroller i form av möbeltapetserare, gardinmakare och bilsadelmakare. Genom att lyfta det vackra och viktiga i dessa hantverk, för yrkets fortlevnad i framtid och för att möta det stora behovet som finns, hoppas vi att flera vill söka sig till yrket och till vår gemensamma förening.

Framtiden är ljus

Föreningen jobbar aktivt med nätverkande och har samarbeten med leverantörer, annordnar fortbildning och workshops på sammankomster och har även nära kontakt med Hantverkarna och Företagarna vid behov Föreningen består av en centralförening med sätet i Stockholm samt fem lokalföreningar från norr till söder. Hantverkare som är medlem i Sveriges Tapetserarmästare har en viss kvalitetsstämpel och flertal kriterier att efterleva genom arbetsprocessen, vilket utgör en extra trygghet för kunden.

Lokalföreningar

Som medlem ansluts du till en lokalförening som du i din verksamhet ligger geografiskt närmast till. Lokalföreningarna är Tapetserarmästarna Syd, Göteborg, Stockholm, Mälardalen samt Tapetserarmästarna i Norr. Kontaktuppgifter och länkar till Socala medier hittar du här:

Förmåner

Som medlem i föreningen får du ett antal förmåner som exempelvis tiillgång till olika mallar och dokument, rabatter hos olika leverantörer och att du har möjlighet att delta i utbildningar och föreläsningar. Vi tycker att det är viktigt att alla våra medlemmar känner sig gynnande av vår förening och därför får du bland annat tillgång till elektroniska tidlistor som kan användas som stöd vid offertsituationer. En annan förmån är möjligheten att delta i kurser, framtagna av STM Akademi, som brukar erbjudas vid exempelvis de årligt återkommande branschdagarna. Genom att vara ansluten till föreningen får du möjlighet att öka din kunskap och effektivisera din verksamhet på bästa sätt. Du får även tillgång till vår logga som kan ses som en kvalitetssäkring och som du kan använda i marknadsföring och andra sammanhang.

Medlemskap hos Sveriges Tapetserarmästare

​​​​​​​Om du är intresserad av att bli medlem hos oss eller bara vill läsa mer om våra medlemskap kan du göra det här.

Kontakt​​​​​​​

Eftersom föreningen inte har ett bemannat kansli ombeds ni kontakta styrelsen enligt nedan epostadress.
(Är du redan medlem ange ditt medlems/kundnr)​​​​​​​
​​​​​​​kansliet@tapetserarmastare.se.

Vill du bli medlem i föreningen?

Här kan du ansöka om medlemskap hos Sveriges Tapetserarmästare Centralförening.

Ansök om medlemskap →